måndag 14 maj 2012

Gammal filt

Denna filt sydde jag för nästan 4år sedan(!) Sonen var då nästan 2år och egentligen för stor för att ha en filt i vagnen....men jag blev alldeles kär i bondgårdstyget som är flanell så samma dag som jag köpte tyget, tillika några dagar innan vi skulle iväg på semester sydde jag denna. Och fodrade den med fleece. Fin blev den, men min tanke om att ta med den till Gotland ifall det skulle bli kyligt på kvällarna var helt onödig, en vecka och jag tror inte det var under 25C någon kväll så fleecefilt behövdes icke!

Nåja efter snart 4år ligger den fortfarande på hans säng och släpas med i kojbyggen, när det ska mysas och många andra projekt. Däremot så påpekar sonen ibland att han faktiskt är för lång för den eftersom att fötterna sticker ut när han har den som täcke...så han vill ha en större...vi får väl se...


Lite skev och vind ser den ut...och det stämmer nog till viss del,
men inte så mycket som det ser ut på bilden.
Fläckarna däremot är helt sanningsenliga...men så blir det när saker används :)

3 kommentarer:

  1. söt... och vad härligt att den används fortfarande! Du får väl skarva på en bit, så att den täcker fötterna! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att du blev kär i tyget. Verkligen fin filt.

    SvaraRadera
  3. Tyget är verkligen urgulligt! Åh, idag är en sån dag när jag ramlar omkring på massa härliga sybloggar och känner att jag MÅSTE sy mera barnkläder! Det finns ju så mycket underbara tyger!!

    SvaraRadera