fredag 12 april 2013

Beställningar

Två beställningar till två bebisar har blivit sytt för en tid sedan. Då båda skulle ges vidare har jag inte vågat visa dem här innan jag hört att de kommit fram. Men nu har båda gjort det så nu kommer det bilder.

Första beställningen är från en trogen kund och vän. Denna gång väntades det en liten bebis i bekantskapskretsen. Föräldrarna visste inte vad det var för sort så min vän ville att plaggen skulle vara neutrala. Hon valde grått i bas på både moln och stjärnor och sedan blev det rött och orange som kantband. Byxorna fick fickor respektive knälappar som dekoration. Resultatet blev läckert!


Den andra beställningen skulle ges bort till en nyfödd tös. Min kära vän som beställde är klok och ville ha djungelbyxor i stl 62/68 samt med vikbara muddar både i midja och benslut. Byxorna kommer att kunna användas mååånga månader! Detta är ett av mina favorittyger och jag måste nog beställa en bit till då min lillgrabb växt ur sina djungelbyxor i stl 56. Det som tog längst tid med denna beställning var mösterpassningen. Tygbiten var inte stor men ändå vill jag ha med så mycket hela djur som möjligt samt. Underbart att få beställningar som är en fröjd för ögat att titta på när man syr!



1 kommentar:

  1. Vilka härliga färgkombinationer!! Urläckert!! Kram Lena D

    SvaraRadera