måndag 9 december 2013

Myskudde

Detta projekt kan nästan klassas som ett ufo. För nästan två år sedan syddes en likadan kudde för att ges till en vän. När jag sydde den så var jag lite ivrig och klippte dubbelt så många halvcirklar som behövdes. Redan då bestämde jag mig för att sy en till mig med, det tråkigaste jobbet var ju redan gjort. Men sen så hände det inte ett smack. Men så en dag så sydde jag kudden.

Kudden är sydd i naturvit Ullfilt, har dragkedja bak och sedan sydde jag på några små vita pärlor i mitten för att få ett roligare avslut på alla halvcirklar.

Nu pryder den min soffa!

 
Mönster från Stoff och Stil.

2 kommentarer:

  1. Den är så fin! Tyvärr har den andra kudden varit nära min röda filt från ikea och nu är den alldeles rödnopprig :(
    Nåja, vi har njutit av den länge och fått många fina kommentarer om den :) /Lina

    SvaraRadera
  2. wow, så fin! Vilken tur att du gjorde färdigt den!

    SvaraRadera