lördag 18 januari 2014

Vuxenplagg

Tre plagg till mig, sydda i somras alla tre.
Bildbombar för att komma ikapp....
 
Först ut min "lapp-tröja"
Tyger jag gillar men som bara var snuttar kvar av.
Ärmar och bakstycke är vita.
Lite galen men kul.

 Linne med applikation.
Rynkat mitt fram...

Linnemysbyxor, MED fickor eftersom jag lovat mej själv att
aldrig hoppa över det (igen) av lathetsskäl.
Dock räckte inte tyget till fickpåsar och linning så där har jag ett snarlikt linnetyg.
Smock i benslut.
Sköna och mycket välanvända.

2 kommentarer:

  1. Gillar vekligen din lapptröja. Riktig Desigualstil. Jag har själv klippt till den kappa i den stilen, men den får ligga tills jag har undan med beställningar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Det var ett litet test och jag hoppas få till fler. En kappa låter supersnyggt, väntar med spänning att se den!

      Radera