söndag 15 november 2015

Jeans stl 98

Påfyllnad av byxor var förstås nödvändigt hos den minsta efter sommarmånaderna. 
Detta är ett tunt jeanstyg jag köpt som var tänkt till en kjol till mig, men så när tygerna blir liggande nåt år eller så blir det ibland annat. 
Jag har använt samma mönster som till dessa shorts. Jag förlängde bara benen, det blir så enkelt att sy när man vet att modellen passar. Jag la också till passpoaler på framfickorna, 

När sen byxorna var klara så vägrade sonen ta på sig dom i flera veckor, 
men tillslut satte jag hårt mot hårt: 
Ingen lekpark den dagen om han inte tog på sig dom. 
Och det fungerade fint. 
Nu används dom utan protester.
Det här med att gilla nya kläder gäller inte alla.



2 kommentarer:

  1. Sååå fina! Med stickningen på insidan också. Jag håller på att sy mössor och försöker få till en bra åtminstone :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Kul att du syr mössor, dock inte så kul innan man har hittat rätt form på mönstret. Hoppas du snart massproducerar mössor.

      Radera