fredag 18 december 2015

Adventspyssel


Så är snart julen här igen, i köket blev det nya "jul"-gardiner. Nä inte särskilt juliga men de passar bättre mot rött än de gamla. Hade lika lite tyg nu som när jag sydde de andra så en fin spets som jag fått av min brors mamma fick skarva de sista centimetrarna.
Linnetyget hade jag kvar från 2010.
Anledningen att jag vet det är att när jag tvättat ett tyg så sätter jag en lapp på hur jag tvättat det plus att jag skriver i datum. Inte för att tyg har nåt bäst före datum utan mer roligt att se sen när (om) jag använder upp det.
Banden återanvände jag från de andra gardinerna, det är det ju det tråkigaste att sy :)






De traditionsenliga blockljusen fick band och siffror.
I år med det fina snöslingebandet som jag inte vågat använda upp tidigare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar