onsdag 6 januari 2016

Ryggsäck

Under julhelgen så tog jag tag i min lilla rädsla för att sy väskor. 
Jag har länge samlat mod till detta, tyget köptes troligen i våras, mönstret, dragkedjor, band köptes tidigt i höstas och nu innan jul köptes viledona så då fanns det inga ursäkter längre.

Projektet var väldigt roligt, jag är glad att jag hade ett mönster att följa, även om jag la till foder som inte var tänkt i mönstret. Det krånglade ju till det hela stundvis. Men jag fick ihop det näst in till vändsytt. 

Ägaren till denna väska är nyblivna 3-åringen som ska börja dagis nästa vecka. 
Först ville han inte prova den men nu hämtar han den titt som tätt och undrar när vi ska gå till dagis...
Det verkar lovande både för ryggsäcken och dagisinskolningen :)




Fort, fort går allting när man är 3år och ska prova saker, 
kameran hinner inte ställa in fokus men ni får en bild om hur stor väskan är iallafall. 
Pjyamas och ficklampa, fick också vara med...

Nästa väska blir nog till mig!! Då ska jag sy i ett grövre tyg för att slippa stärka upp det så mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar