fredag 11 mars 2016

Vårväska

Nu blev det min tur att få en ny väska. Det var mer än välbehövligt då min gamla hade börjat gå sönder. Jag började sy på denna och tur var väl det för när jag nästan var klar så spillde jag ut matlådan med chili con carne i gamla väskan. Det var ju en liten pik om att sy klart väskan samma kväll. 

2016 år utmaning att använda det som finns hemma följdes även denna gång. Väskan är sytt i kostskinn. D-ringar och spännen är från gamla väskan och den långa dragkedjan kan jag tacka min mamma att hon orkat sprätta bort från nåt tidigare plagg, dock matchade inte kläppen på dragkedjan så då fick den bli borttagen och ersatt av en tofs istället.

Mönstret på väskan är från jagsyrminaegnaklader.blogg.se hon syr fantastiska väskor! Jag har dock ändrat till axelrem istället för handtag. 

Jag har haft lite rädsla för att sy väskor men denna och ryggsäcken har nog botat det....fler väskor får det bli!! 





1 kommentar:

  1. Det var den snyggaste väska jag skådat!! Du är ju helt otrolig! Och att du återanvänder gör ju det hela till en större utmaning dessutom. Superfin! Imponerad!!

    SvaraRadera