söndag 24 april 2016

Kläder till 3-åringen

Lillkillen växer så och på dagis går det mycket kläder. Blev en tröja med sprund för att variera tröjhögen lite.
Byxorna är skarvningarnas expriment.
När jag köpte tygbiten som en stuv visste jag att den inte skulle räcka på längden men jag tänkte att de går nog fixa. Och det gjorde det förstås.
På framstycket skarvade jag så långt ner som möjligt för att slippa få skarven på knät när pojken kryper på golvet och leker. På bakstycket gjorde jag den i knäveckshöjd, bara för att det inte skulle bli rakt över benet. Tyckte detta var roligare.
Sydde dekorsömmar i turkost för att matcha tröjan, och när jag ändå var igång så fick sidsömmarna också en dekorsöm.
En bakficka med freestyle dekorsömmar, sonen tyckte dock att EN ficka var märligt, han har ju två händer?! Så nästa par är väl säkrast att jag syr två fickor :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar