onsdag 5 oktober 2011

Beställning klar..

Dessa mössor och vantar ska idag skickas till en kund som nu beställt ett flertal mössor och vantar.
Det är så kul med nöjda, återkommande kunder! Jag hoppas att hon blir nöjd även denna gång.
Detta är bebismössor och vantar till småttingar på ca 3månader.
Sömnaden är inget att kommentera,den flöt på bra. Det klurigaste var att få fram namnlappar så det räckte. Jag väntar på nya namnlappar från 3exter men de hann inte komma så jag har fått leta i alla skrymslen och vrår samt trolla lite med knäna...men det gick! Dock har jag inte ett enda kvar nu, hoppas de nya kommer innan helgen!!

Material: Mönstrad trikå, muddväv och Vlisofix från Ohlssons. Totalystable från Bibbis.

Mönster: Både mössa vantar är egenritade mönster.

Bra: Att jag kunde fixa fram namnlappar så kunden inte behövde vänta så länge.

Dåligt: Att mina namnlappar är helt slut, planeringen att beställa nya innan de andra var slut fungerade dåligt.. Sedan fick jag tänka när jag skulle göra Gizmo-applikationen, eftersom jag nyss beställt namnlappar så blandade jag hela tiden ihop Gizmo med Dexter. Men det blev rätt namn på mössan *pustar ut* ;)

Min favorit är mössan med namnapplikation,
så gulligt på en liten skrutt med en mamma som gillar lite tuffare kläder.


Ap-vantarna ska matcha till en tidigare beställd ap-mössa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar