tisdag 14 februari 2012

Långt mellan inläggen..

..är det nu.
Jag syr just nu tre stycken hissgardiner till en vän, men ibland får sömnaden vänta...livet kommer helt enkelt mellan...både med sjukdomar och roliga saker.
Jag kämpar på med bara några sömmar per kväll. Det är ju bara raka sömmar men ett bredrandigt tyg kräver en hel del pressande innan det går att sy kanalerna till lattorna. Förhoppningsvis är jag klar innan helgen med hissgardinerna och sedan tänkte jag sy lite vårkläder!

Men med dagens väder så gissar jag att sonen kommer att ha förslag på morgondagens eftermiddags aktivitet...
Sonen har väntat och väntat på snön så direkt när det snöar några centimeter så vill han snöra på sig pjäxorna. Och själv är jag inte sen att ta fram mina skidor heller...härligt tycker Norrbottningen i mig!
När jag cyklade hem från jobbet ikväll snöade det lapphandskar och det var sådär tyst och mjuk som det blir när det snöar ordentligt, underbart!!


Imorgon blir det säkert en till tur,
hoppas solen skiner lika fint imorgon som den gjort idag!



4 kommentarer:

  1. helt rätt att låta livet få ta den plats och kraft det behöver ibland, underbart att få njuta av vintern tillsammans! Själva har vi åkt skridskor här idag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ...och självklart får du låna idén med tavlan, det är ju inte ens min idé! Kram!

      Radera
  2. Härliga foton! Kul att se att nån gillar vädret... Själv längtar jag till vår och sommar :-)

    SvaraRadera