lördag 27 augusti 2011

Målat och väntat

Senaste dagarna har jag målat, jag är inte särskilt bra på det men tycker det är kul. Förutom de lååånga tråkiga torktiderna...
Jag hade en hylla och en låda som projekt och för att jag skulle få vara ifred med de så fick sonen en egen låda att pensla på..
Sonen ville helst måla allt grönt men det blev det inte...

Före:
Furuhylla och förväntansfull pojk

och mera furu....
 Trådrullarna togs dock bort innan målningen ;)
Lådan är troligen gjord av min morfar och tänkt till trådrullar för den var fylld med det när jag fick den efter mormor.


In action

Färdigt!!
Ut med furun och in med det vita.

Trådrullelådan vet jag inte vad jag ska ha till.
Nu känns den för fin att ha trådrullar i, men vad ska jag lägga i?
Hyllan har fått två smides-krokar fastsatt under och hänger i köket ovanför kökssoffan.

2 kommentarer:

  1. Vilken förvandling... tänk vad fint det kan bli med lite färg! :-)

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt att "röja bort" lite furu. Såg din one-piece i tidigare inlägg och den var verkligen supercool!

    SvaraRadera