onsdag 25 april 2012

Fel årstid

Även om vädret i April brukar vara varierande så tycker jag att det var varit onödigt mycket regn och hagel i år. Jag vill ha sol, varmt och drömma om sommar och sandaler...
Ett tydligt tecken på att det har varit "fel" väder är att jag idag sydde mig en poncho istället för en sommarklänning ;) Poncho är väl egentligen ett typiskt höst och vinterplagg...nåja, nu blev det en i vårtid. Den är sydd ett tunt stickat tyg så den är precis lagom varm nu när jag, fryslorten, fortfarande tycker det är för kallt med bara tunn, långärmad t-shirt på jobbet.

Material: Stickat tyg från Ohlssons, knappar från min farmors knapppsamlig.

Mönster: En kvadrat med hål i mitten samt en rektangel som har samma mått som omkretsen av halshålet....inte så avancerat och exakt :)

Bra: Att jag direkt bestämde mig för att bara overlocka nederkanten, jag började fundera på band, volangkant mm men insåg att jag inte hade något passande hemma och såg den stora risken att den skulle hänga halvklar alldeles för länge om jag inte gjorde klart den direkt idag.

Dåligt: Att jag idag har krokat fast mig i lite allt möjligt...är inte van att ha något fladdrade omkring mig :)

 Hade dock inte linne på jobbet utan en långärmad tröja!
*Brrr* fryser vid blotta tanken av att inte ha långärmat fortfarande :)




1 kommentar:

  1. riktigt snygg... och även om jag inte är en fryslort vill jag också ha värme, nu!

    SvaraRadera