onsdag 29 maj 2013

Solskärm till vagnen!

Att solen lyser gillar jag, men de små behöver skyddas. Vår grabb åker mycket vagn så inspirerad av flera andra pysslare knåpade jag ihop en solskärm till vagnen. Första försöket var inte nog stadigt utan jag fick sprätta och lägga i ett till rigelinband. Jag har medvetet inte strukit på vliseline på tyget, utan har endast dubbel markisväv. På kanterna har jag sytt snedslå och använt den som kanal när jag dragit i rigelinband. Min tanke att inte ha själva skärmen för stel är att den går att "vända in" i sufletten när lilleman är vaken och solen inte stör hans nyfikna ögon.

Vi har använt solkrämen flitigt och den fungerar jättebra.
(Ser att bilden är tagen den 2 April, kanske dags att försöka blogga ikapp!) 
Till sommaren är jag sugen på att sy en "solmarkis"....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar