söndag 15 september 2013

Återbruk

Det är alldeles för sällan jag syr återbruk men nu har jag sytt muddjeans i stl 80 till yngsta sonen.

Återbrukade en jeansskjorta som jag använde väldigt, väldigt mycket under 90-talet. På den tiden JCs barnavdelning hette Rabbit :) Ni som kände mig då kommer säkert ihåg skjortan. Eftersom jag glömde fota skjortan innan jag klippte sönder den så letade jag i ett gammalt fotoalbum för att se om den fanns på bild, det gjorde den inte men jag konstaterade att modet på 90-talet var inte snyggt alla gånger :)

Ryggtrycket på skjortan fick bli högerben, utan sidsöm. Vänstra benets framstycke är en del av skjortärmen och ärmsprundet. Nack-etiketten sprättades loss och syddes på rumpan på vänstra benets bakstycke. Röda stickningar syddes på vänstra benets sidsöm. Och röda muddar förstås.

Lite crazy, lite coola och väldigt unika!

Fram


Bak
 

Kanske blir det mer återbruk, det här är ju kul!
 


 
 

5 kommentarer:

  1. Kul idé! Har du hittat gamla kläder vid flytten kanske? Kram Lena

    SvaraRadera
  2. söta... och återbruk är verkligen kul, känns alltid bra att kunna göra något fint av sånt som annars skulle kasseras!

    SvaraRadera
  3. Super tuffa. Snyggt med motivet på ena benet, hoppas få se mer återbruk från dig!

    SvaraRadera
  4. Så superfina byxor. Hälsningar Petra

    SvaraRadera
  5. Jättemysiga byxor och lite nostalgi för mig som upplevt dig i skjortan! Bara ett problem. Inte helt logiskt vad som är bak och fram när jag ska klä på charmisen. Men jag får väl lära mig att MGB- märket ska vara bak. Mamma och mormor

    SvaraRadera