onsdag 19 mars 2014

Ovanlig sömnad

En ovanligare beställning har sytts. En bekant ville ha ett dyna och ett överdrag till hundburen. Kul att sy nåt annat än kläder. Beställaren blev jättenöjd och hundburen invigdes av deras nya katt (!) Hoppas att vovven också fått testa den och gillar den nu.


 Av resttygerna beställdes det 4 meter vimplar. Hade jag inte haft min trä strykbräda, (eller slipsbräda som jag för någon dag sen fick lära mig att det hette) hade jag inte tagit beställningar på vimlpar. Det är väldigt mycket pressande jämfört med sömnad.


2 kommentarer:

  1. så snygg den blev, buren... och min sån där bräda gillar jag med, liten och smidig liksom!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Ja den är toppen träbrädan, jag fick den efter min mormor. Tur det annars hade jag nog inte vetat att det fanns sånna.

      Radera