fredag 16 maj 2014

Solhatt

Så var det dags att byta mössan mot solhatt. Jag hade inte hunnit sy den till första värmeböljan men till andra svängen så slapp lillgrabben ha mössa i värmen.
Sen har det regnat i några veckor men nu verkar värmen här igen...
Mönstret är hämtat här: beppehatt. Enda förändringen jag gjorde var att sänka ca 2cm höjden på hatten. Samt att jag sydde dit band under hakan, det behövs. Eftersom att det ska gå fort när man ska ut så valde jag att ha en snoddstopp istället för att försöka hinna knyta. Snabbt och smidigt.
 


 
 
Material: Skjortpoplin och snoddstopp från Ohlssons.

Mönster: Se ovan.

Bra: Att jag litade på min instinkt och sänkte höjden, samt satte band under hakan.

Dåligt: Banden hade kunnat vara något längre bak. Jag ville inte ha den precis i sidsöm utan lite framför, men till nästa hatt flyttar jag bak banden ca 1cm.

1 kommentar: