fredag 30 maj 2014

Prickar!


Det kan aldrig bli för mycket prickar brukar jag säga rätt ofta.
Så när dessa tyger matchade så bra var det bara att testa kombinera prickar med prickar.

Denna tröja är sydd för flera veckor sedan men först dag fick jag den där extra sparken i rumpan att blogga om den...tack till dig som berömde och undrade. Jag vill gärna se din klänning när den är klar!

Idéen fick jag från Sömnadsmagasinet där det fanns en plusmodell med
denna breda halskant samt den lilla rosetten. 
Jag ändrade mitt vanliga raglanmönster för att få dessa, däremot lät jag rynkorna fram vara kvar.
Bak provade jag att göra insnitt för att då lite mer figurnära. Formen på bakstycket blev bra men att sy snygga avslut på insnitt i trikå får jag öva mer på.   












Material: Prickiga trikåer från Ohlssons.

Mönster: Omritat New Look nr 6587.

Bra: Jag gillar kombinationen av vanlig enkel trikåtopp blandad med lite detaljer och piff som gör den lite kul att ha på sig men fortfarande väldigt bekväm.

Dåligt: Mina insnittsavslut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar