måndag 23 juni 2014

Kjol och tights

Jag tycker det är snyggt med kjol men använder det nästan aldrig.
I hopp om att ändra detta sydde jag i våras denna kjol.
Det som lockade i mönstret var fickorna! Var ska man annars ha mobil och nycklar när man är ute? Jag vill inte alltid ha väska med mig.
Jag valde att sy den i joggingtyg och resår i midjan, i mönstret rekommenderades trikå med linning och dragkedja.
Jag har faktiskt använt den flera gånger, dock var det kanske inte så smart att sy i jogging när det är sommar, men det kommer både svalare sommardagar och senare en höst.
 
 

Samtidigt som kjolen sydde jag mig långa tights.
Och för nån vecka sen blev det 3/4 långa samt ett par korta.
Dålig bild men bra bas-saker som saknats i min garderob länge.
 
Material: Jogging och viskostrikå från Ohlssons.

Mönster: Kjolen är från Sömnadsmagasinet nr 13 2013. Tightsen är ur ett ännu äldre nummer.

Bra: Kjolen har använts en del och känns snygg och bekväm. Och fickorna fyller sin funktion.

Dåligt: De hellånga tightsen fick i helgen ett stort hål på knät så det blir till att sy ett par nya. Men det är bara att sy ett par nya....nån gång.

1 kommentar:

  1. Jättesnygg... Vilken fin modell! Det där med fickor är ju ett problem, iallafall avsaknaden av sådana!

    SvaraRadera