tisdag 23 september 2014

Höstplagg

På Facebook finns det flera sygrupper som jag är med i, en av dem är: Sy garderoben med en plan. Mycket intressant för mig som bara syr det jag tycker är snyggt och roligt och sedan inte har något som passar ihop. Jag har en förmåga att gilla lite av alla stilar och färger så i slutänden blir det inget som går att kombinera. Därför hakade jag på denna fb-grupp när det skulle sys höstkläder.
Fem plagg är sydda i planen och två till är på g.
 
Toppen och kjolen här har varit klara i minst en månad och jag trivs bra i dem.
Toppen är bara ett basmönster, det är tyget som gör den snygg.
 
Kjolen är en Olga från boken: Sy! Från hood till skjortklänning av Jenny Hellström.
Jag bara älskar biblioteket, låna, rita av mönster, läsa beskrivning, sy och lämna boken.
Gratis!
 
Den stora anledningen till att jag testade denna kjolmodell var fickorna.
Den har fått högsta betyg av mig så det kan absolut bli fler i framtiden.
 
Till detta har jag även sytt ett par gråa tights, men dom verkar inte ha fastnat på bild.
 
 
 
 Tyget i kjolen är en babycoord manchester. Köpt för flera år sedan för att bli byxor till stora sonen, men det blev aldrig av. 1,5 m stod det på tygåtgången på Olga men mina ca 80cm gick det precis at få ut bitarna, så när som på fickfodret, men det var bara att ta ett annat tyg till.


3 kommentarer:

  1. Väldigt snygga på också!!!! Från en som sett den i arbete

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, kanske blir jag en kjolmänniska på köpet. Tänker på dig!

      Radera
  2. Verkligen fin! Ja, att sy med en plan är inte dumt. Har själv en helt hopplös garderob där inget passar ihop!

    SvaraRadera