onsdag 10 september 2014

Mattan är klar

Mattan som jag började virka tidigt i somras fick ett långt sommarlov men sen när jag satte igång igen med virkningen gick det ganska fort att färdigställa den.
Den är ca 90cm i diameter, jag vet inte om jag skulle kunnat gjort den lite större men eftersom att jag egentligen inte gillar mattor (hos oss) kanske denna är en lagom storlek att vänja mig vid först.
 
Jag som aldrig virkat förr blev förvånad över hur mycket tygremsor det gick åt,
men mycket effektivt sätt att bli av med tyger.
Det vita är ett kasserat underlakan, och det grå ett gammalt kökssofföverdrag.
 

 
Tavlan på väggen fick nytt matchande tyg och ljusstakarna som ser ut som
garnspolar kunde jag inte heller låta bli att köpa när de passade så bra.
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar