söndag 26 oktober 2014

Armstickad halsduk

Jag har stött på denna armstickade halsduk både på tygbloggen och på facebook.
Man använder alltså INTE stickor utan stickar på underarmarna.
Jag är egentligen ingen stickare, själva stickandet är okej, men detta med att läsa stickmönster!
Någon gång ska jag ta tjuren i hornen och lära mig, 
men tills dess så passade denna halsduk mig perfekt.
 
Och att den sedan tog ca 40min att sticka gör det inte sämre.
Jag använde mig av denna videobeskrivning, garnet är Candy från Ohlssons tyger.
Det är inte lika tjockt som det som visas i videon men jag tog dubbelt och då blev det perfekt enligt mig. Varm och go men inte för stor och tjock.




Så här såg det ut under stickandet:

2 kommentarer:

  1. Whow...typiska Lisafärger också!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, och beslutsångesten var lika stor som vanligt :)

      Radera