onsdag 21 januari 2015

Byggklossar

I 8-årige sonens rum är det livsfarligt att gå in, det är legobitar överallt på golvet och alla behöver viss vara framme alltid! Jag försöker ibland säga att några bitar kanske kan läggas i någon låda, men nästan alltid är just den (och alla andra bitar) jätteviktig och går inte att lägga undan!!
Nåja, när jag fick veta att det skulle komma klosstyg så kändes det självklart att sonen skulle få några plagg i det.


Han önskade sig: tröja, byxor, sockar, kalsonger, mössa, och en tjocktröja av tyget.


Jag började med mössa och kalsonger.



Sedan fanns det visst fler i bekantskapskretsen samt i släkten som gillade lego så det blev bla sytt till barnens tremänningar.



Och efter det så visade sig att kalsongerna hos tremänningarna blev så poppis att dom ville ha 10 par till varje pojke i familjen. Så det blev att sy 20 st kalsonger till.
Jag gillar att 11- och 13-åringen vill ha färger!



Efter dessa kalsonger var jag verkligen sugen på att sy något annat, helst till mig själv.
Så dagen efter satte jag mig och sydde ett par kalsonger till mannen *haha*.
Men han fick bara ett par....och dom har smitit undan från kameran..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar