onsdag 14 januari 2015

Den bortglömda bloggen

Nej, helt bortglömd är inte bloggen men tiden och lusten att uppdatera den har varit liten.
Istället har tiden lagts på att sy (och fixa och dona med allt annat som ska göras runt jul och nyår)
 
Jag vill helst lägga in alla mina sömnadsprojekt här då jag annars glömmer mycket av mina sydda saker. Så för att komma ikapp kommer det bli några inlägg med nästan bara bilder.
 
Det första inlägget får temat:
Mjuka kläder som används dagligen
 
Byxor till 2-åringen, han växer så det knakar så byxor behövdes.
(Syddes i Oktober)


Klosstygs tröja till 8-åringen. Byxorna fyndade på Ge-Kås för hela 19:90 men dom dög inte hos sonen men efter att jag coolat till dom med svart snodd i midjan och svarta sömmar på fickorna så blev dom godkända.
 
Och så undantaget som bekräftar regeln, mjuk skön pjyamas som använts 1natt (!!!)
Anledningen var att den kvällen 2-årige sonen hade denna så hörde vi vid 23-tiden att han gnällde och var ledsen. När vi gick in så hade han tagit av sig både pjyamasen och blöjan, hade kissat i sängen och var alldeles kall och blöt. Stackarn......
Nu funderar jag på att sy en med hänglås istället ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar