torsdag 19 mars 2015

Klänning

Systerdottern fyllde 10år förra månaden och då passade jag på att sy en klänning till henne.
Hon är en tjej som gillar färg och mönster så jag gick loss på färg och mönster.
Man kan också kalla den en restbitsklänning men det låter inte lika roligt...
 
Jag fick inte se den på för hon skulle hänga upp den på en galge så den inte blev skrynklig till måndagen då hon skulle ha den på skolan.
Men jag tycker den kommentaren visar att klänningen är godkänd.
 
 
Det är nästan så att jag kan tänka mig en liknande själv.

5 kommentarer:

  1. Oj vad mycket fint du syr! Tur att jag kikade in här och bland annat tittade på dina fina amningstoppar, har inte tänkt på att man kanske borde sy sånt också inför kommande bebis =) Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja det finns mycket roligt att sy både till sig själv och bebis. Jag är ganska less på barnkläder nu och ska istället snart försöka mig på en väska.

      Radera
  2. Mer än godkänd. Du lyckas blanda helt olika tyger och ändå få till det snyggt. Ha en bra helg.

    SvaraRadera
  3. Tack! Ja det är roligt att blanda tyger dock blir det lite stökigt på golvet då alla bitar måste ut och kikas på :)

    SvaraRadera
  4. Vilken tur den "lilla" tjejen har som har en kreativ moster! Kram

    SvaraRadera