lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK!

..Och TACK till er som läser och ger snälla komentarer!
Besöksräknaren har passerat 1000, jag har inte många läsare per dag men ni som läser, och ni som skriver någon rad gör mig jätteglad!!

Det blir inte så mycket sytt eller bloggat här just nu och anledningen är vårvärmen som är underbar så vi är ute så mycket som möjligt. Samt att sonen övar cykling utan stödhjul, jag får mycket motion av att springa brevid och hålla i :)

Jag har iaf färdigställt en tröja till mig som har varit nästan klar i 2-3 veckor, bara fållning samt knappar kvar.. men nu är detta också gjort!
Jag har anävnt mig av mönstret förr och gillar rynkorna fram. Egentligen är mönstret utan knäppslå men nu ville jag sy ett sådant i avvikande färg för att ta upp två av de lila nyanserna i denna kjol.
Det är även lite rynk på ärmkullen.
Den mörklila trikån kommer från Ohlssons, tror jag gav 49kr/m för den i höstas :)  Den ljuslila kommer också från Ohlssons, från samma stuvhög som de viskostrikåerna som jag sydde linnen av.


3 kommentarer:

  1. Jättesnygg! Sån skulle jag gärna också ha...
    Alla detaljer som rynk och knäppningen var bara toppen!

    SvaraRadera
  2. Glömde ju att jag skulle skriva - glad påsk du med!

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tröja. Härlig färg!

    SvaraRadera