onsdag 23 mars 2011

Kjol

Nu har det blivit en kjol av ett tyg jag köpte i höstas. En härlig viskos som faller fint. Jag har gjort en enkel utställd kjol med lite bredare linning. Dragkedja i sidan, spets samt gammelrosa "mocka"-band i nederkant.
Tanken är att den ska matcha med denna tröja som jag inte är helt nöjd med men jag har mer av tyget, så tankarna snurrar nu hur jag ska få ihop en modell som jag gillar.
Sedan så är denna snygg till, och det fanns med i tanken när jag valde färg på spetsen i kjolen. Det är inte samma spets men går bra ihop färgmässigt.

Material: Viskos och spets från Ohlssons, mockaimitationsband från Jofotex, dragkedja från Bibbis

Mönster: New Look 6708, men jag gjorde en del ändringar...

Bra: Att den till slut blev sydd :)

Dåligt: Att den var enormt svårfotad, mysko färger och svårt att få spetsen att synas.
Sömnads mässigt, inget speciellt förutom att jag fick ändra mönstret...

Som sagt, omöjligt att få en bra bild på kjolen..

Men här stämmer färgerna betydligt bättre...

Gjorde infodringen i avvikande tyg, bara för att jag tyckte det var snyggt :)
Provade även en ny variant att sy fast Smillamärket samt storlekslapp..

Detaljbild på nederkanten

2 kommentarer:

  1. vilken snygg kjol... och vad roligt att du har lagt ner energi på så många snygga detaljer, det är jag själv lite dålig på. Tack för inspirationen!

    SvaraRadera
  2. Fin kjol! Har du sytt toppen också?

    SvaraRadera