måndag 8 april 2013

Applikationer har jag sytt en del, kul men pillrigt. Och ibland svårt att få snyggt i tunna töjbara tyger. Nu har jag hittat stryka-på-material i många fina färger. Tidigare har jag bara haft i glitter. Detta medför att jag nu väldigt gärna skulle vilja äga en Silhouette Cameo!!

Första försöket blev en heldress med namn på till lillgrabben. Tanken är att jag kanske ska lära mig att han heter Anton....ganska ofta sägs det fel här hemma...att ha två pojkar är inte lätt. Sen är det klart att den sista också ska ha en "one-pice" med sitt namn när de andra syskonen har det.

 
Material: Marina ränder, Ohlssons. Röd muddväv, Sos. Stryka-på-material, ElFino Pyssel.
 
Mönster: Heldress från Sömnadsmagasinet (vet ej nummer).
 
Bra: Slutresulatet blev som jag tänkt mig. De röda nyanserna stämde mot varandra. Mönstret var helt okej. Ska endast smalana av ärmarna lite till nästa gång. Vinylen höll perfekt i tvätten.
 
Dåligt: Jag vill ha en Silhouette Cameo...tänk vad mycket pillriga fina tryck man kan göra då!! Jag var snål med tryckknappar i grenen. Sätter troligen dit en till på vaje sida. Jag säger fortfarande fel namn.... :)

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du får en i födelsedagspresent!!! Önska kan man ju alltid göra och det finns alltid människor som tycker att det är perfekt att slippa tänka själva...
    Det är jättesnyggt med marint och randigt, Stämmer alltid. Kram från Lena d

    SvaraRadera
  2. Fin dräkt! Snygg kombo, och svampsetet nedanför är bara för fint - vilken guldklimp du fått!

    SvaraRadera