söndag 23 juni 2013

Svart luvtröja mitt i sommaren

Mitt i härliga sommaren fick jag en beställning på en svart luvtröja med namnapplikation. Lite avbrott i shortstillverkningen fick det bli....Användning för en tjockare luvtröja kommer förr eller senare. Tänk vad mysigt att gosa in sig i när höstkylan kommer.
Storleken skulle vara 86-92. För att ha lite mer växmån så gjorde jag lite längre ärmmuddar som går att ha dubbelvikta i början. Designen är beställarens, hon hade en klar bild hur hon ville ha. Det enda jag lade till var det randiga fodret i luvan för att få ihop det röda och vita.
Jag tycker den blev jättesnygg! Det finns risk för att mina barn får något liknande till hösten...
Hoppas nu att lilla Theo också gillar tröjan.


Material: Jogging från Jofotex. Mudd samt randig trikå från Ohlssons. Vinyl från Elfino.

Mönster: T-shirt mönster från Burda. Extra vidd, lång ärm och luva har jag lagt till.

Bra: Varm och snygg tröja som jag hoppas passar lillkillen.

Dåligt: Overlocken trasslade, vänster nåltråd hoppade ur trådkedjan när jag sydde över tjockare kanter. Detta uppstod vid ett nålbyte. Någon som vet hur jag kan fixa det?

Vuxenkläderna har lyst med sin frånvro väldigt länge...men jag ska försöka skärpa mig nu!
Flera plagg är sydda så förhoppningsvis dyker de snart upp här.

11 kommentarer:

  1. vilken härlig tröja... kanske kan passa även kyliga sommarkvällar!

    SvaraRadera
  2. Var på Theos kalas idag och fick se denna tröja in real life ;) blev nu sugen på att beställa en liknande! Kan man det? Hur? :) Med vänlig hälsning, Alexandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Självklart kan du beställa....enklast är att du mailar mig. Adressen står här uppe. Vad vill du ha för färg på tröjan? Passerar nämligen en stooor tygaffär på Tis så om du vet hur du vill ha den kan jag passa på att handla då. Skicka ett mail med dina önskemål!

      Radera
    2. Vad kostar en i storlek 104? Ska fundera på färger!!! Återkommer, det är ju ingen brådska för våran del! :) ev vill vi ha 2, en i storlek 68? 72 kanske? Pris? :)
      Med vänlig hälsning, Alexandra

      Radera
    3. Jag tar 300kr/st för dem. Fundera du på vilka färger du vill ha... Även om det inte är någon brådska för er så vill jag bara säga att under mitten av Aug så flyttar vi så då kommer min sömnad ligga nere några veckor. Om du vill ha tröjorna innan dess så skulle jag önska att få beställningen innan 20 Juli.

      Radera
    4. Okej! Tack för infon!!! :) ska fundera ut designen! Hör av mig! /Alex

      Radera
  3. Theo som idag firade sin ettårsdag är mycket nöjd med sin fin fina tröja.

    Verkligen superfin!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att ni gillade tröjan!

      Radera
    2. Vad kul att ni gillade tröjan!

      Radera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera