söndag 12 september 2010

Jeans-tihgts

Nu är dotterns jeans-tights klara. Dom är sydda i ett ganska töjbart jeanstyg med glittertrådar i. I sidorna är det revärer av svart trikå, anledningen till detta är att när jag sydde ihop tightsen och dottern provade så var dom för tighta nere vid foten så hon kom inte i dem. Då tyckte jag att det var snyggare att göra revärer hela vägen istället för att sätta in kilar bara ner till.
På bakfickorna så är det E stickningar, dottern önskade hela namnet men så kul tycker jag inte det är att sy dekorationer ;)
Svårt att fota något som ska sitta tight, får se om dottern går med på att fotas med dem senare.

Material: Jeanstyg från lokala tygaffären, svarta trikån är från Ohlssons.

Mönster: Ett ändrat tightsmönster från Allt om handarbete, stl 140.

Bra: Att jag sydde klart dessa trots mitt felbedömning och det rätt så snart, dom låg inte mer än ett par dagar i ufo-högen.

Dåligt: Min missbedömning förståss :)


Bak


Fram


Fickorna bak

2 kommentarer:

  1. Fina tights. Jag 'vågar' inte sy till mina stora tjejer, får nöja mig med att sy till mina småknoddar. De gillar ju allt man tar på dem, haha!

    SvaraRadera
  2. Tack!
    Ja min 9-åring är lite rolig, ibland vill hon ha allt och ibland inget, men jag försöker att hitta lite tuffare modeller och tyger. Jag tycker att Allt om handarbete har en del bra mönster som är 6-12 år.

    SvaraRadera