fredag 3 september 2010

Tuff tunika

Skolstart-tunika med munkficka på magen till tjejen...prickig trikå stora prickar som bård vid stadkanten och små prickar i mitten på tyget, så därför är stretchen på fel håll, men i denna vida modell gör det inget. Kantad i hals och ärmslut med glittrig lila trikå.

Material: Både prickar och glittertrikå är stuvbitar från Ohlssons tyger.

Mönster:  Någon gammal Allt om handarbete, dock har jag förändrat det med att lägga till ärmar.

Bra: Snygg och lagom tuff till E.  E tycker det bästa är den "hemliga" fickan på magen, dock samlas det en hel del sand där har jag märkt :)

Dåligt: Att jag inte fäste tvillingsömmen på fickan innan jag sydde ihop med överdelen, jag trodde att overlocken skulle hålla, men efter 3-4 tvättar så har den gått upp lite. Blir till att laga...
Och att jag inte har tyg kvar till en kompis till E som vill ha en likadan.

Tightsen är sydda för ett bra tag sedan men håller sig jättebra i kvalitén.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar