fredag 12 november 2010

Ikväll blir det disco!

Ikväll så ska dotters klass träffas, både barn och föräldra,r för att äta mat och ha disco (just discot är nog mest för barnen). Jättekul att ses lite och bra för sammanhållningen tror jag!
Dottern har en tröja i silver-lamé som jag har sytt till en modevisning på gymnasiet, då skulle det vara kort jättetight pch blankt *ryser*, men den passar bra på min 9-åring nu :)
Men sonen hade ingen disco-utstyrsel, och efter midsommarkatastrofen då sonen grät och grät för att han inte var finklädd (storasyster och jag hade folkdräkt och det slutade med att sonen lånade en kjol av storasyster, för det är klart att man måste ha en snurrkjol när man ska dansa!! Helt okej enligt mej men han kan ju få egna finklder också :))
Så nu har jag sytt en discoväst, sonen gillar tyget riktigt mycket och var bestämd att det skulle vara kardborre som knäppning, varför? Jo för så har pappa på sin reflexväst! :)
Jag skulle gärna se knappar som dekoration men vi får se om jag får igenom det.
Västen är bandkantad med svart satin-snedslå.

Mönster: Eget, klippt på fri hand efter en tröja.

Material: En riktigt blankt silver tyg.

Bra: Snabb och enkelt, nöjd son

Dåligt: Den kommer nog inte att hålla i 10-år då tyget remsae sig något hemskt så snedslån kommer nog att lossna på vissa stället.


3 kommentarer:

  1. hahahaha D.. Bra att han ville ha kjol.. Tror att han blir en riktig disco kille i den där västen ! / E

    SvaraRadera
  2. Ja, man får välja sina strider, hans pappa var dock inte lika imponerad av kjolbärandet ;)
    Han fick många komentarer om den tuffa västen igår, och dansade gjorde han!
    Och jag vann "striden" om knapparna, det blev 4st knappar med texten "for gentelmen" på, det var passande text tyckte jag :)

    SvaraRadera
  3. Klart killen skulle ha egna discokläder! Riktigt läcker blev västen!! Riktig discostil!

    SvaraRadera