torsdag 24 februari 2011

När saker inte blir som man tänkt sig...

..Så var det sportlov här hos oss denna vecka, min tanke var att denna vecka skulle se ut såhär:

*Stora tjejen hos mormor med jämnåriga kusinen
*Jag ledig två dagar
*En dag med min vän på stan med shopping och lunch
*Sytid den andra lediga dagen
*Lördag gå med stora tjejen på Alice i underlandet med Amy Diamond

Jag är bra på att planera, men borde ha lärt mig att det aldrig blir som man tänkt sig :)

Så här är läget nu när sportlovsveckan snart är slut:

*Stora tjejen är hos mormor med kusinen men både min tjej och mormor har legat i magsjuka.
*Jag har legat i magsjuka mina två lediga dagar + en dag karens
*Där av ingen shopping och lunch med min kära vän
*Sytiden har mest bestått av att ligga i sängen och fundera på vad jag ska sy när jag orkar kliva upp. Men nu är jag uppe och på G så nu hinner jag sy några timmar idag iaf :)
*Upptäcker idag av en ren slump att Alice i underlandet är inställd!! Vad hittar man på istället åt en 9½ åring som väntat på detta sen jul? Bio är alternativet just nu, men inte är det Amy Diamond inte :/

Nåja, nu är detta ingen gnällblogg så jag ska inte gnälla mer nu....

Nu gäller det att se det positiva istället och gnugga geniknölarna för att hitta på något skojigt för dottern i helgen!

1 kommentar:

  1. Hej! Amy Diamond fyller 19 år den 15 april 2011. Önskar Amy Diamond födelsedagen! Om du vill skapa en bild och du kan skicka ditt budskap med en bild / video till Amy! Tack för att ansluta sig till födelsedag Project 2011!

    http://www.emailmeform.com/builder/form/94gGbMzSw06O0Ph34CaZlX50o

    Tack!

    SvaraRadera