torsdag 3 februari 2011

Jag sydde en sjal....

..inspirerad av en många fina sjalar i affärerna sydde jag mig en egen. Jag använde mig av ett tunt linnetyg, ett vitt prickigt tyg, lite spets tyg samt spets att kanta runt om. Sedan hade jag tänkt sätta på två knappar mitt fram. Det är knäpptränsar till de knapparna, de två rosa som syns mitt på sjalen. Lite pärlor hade jag också tänkt sypå den...
Den blev inte riktigt så bra som jag hade tänkt mig så den fick ligga några dagar medan jag funderade vad jag skulle hitta på med den. Men så bestämde jag mig för att sy klart den, jag skulle bara pressa den först, och det gjorde jag, med nästan högsta värme. Det fick inte så bra på poylesterspets...den smälte snabbt! :(
Så det blev ingen sjal till mig, jag får nog köpa mig en istället :)
Lite surt känns det att jag förstörde den, men samtidigt var jag inte helt nöjd  med den...men ändå..

Jaja, lärdom av detta: vissa tvätt- och stryk-anvisningar ska man faktiskt följa ;)



2 kommentarer: