måndag 18 april 2011

Påfyllnad av basgarderoben...

Jag hittade underbar viskostrikå bland stuvarna på Ohlssons, eftersom mitt behov av bas tröjor och linnen är stort så köpte jag, vit, benvit och svart.
Jag ritade av ett gammalt favoritlinne från Esprit och gjorde endast någon liten ändring.
Perfekta att ha under nu och sedan bara dessa i sommar.
Det gick lite troll i projektet, klant-fel för att jag inte koncentrerar mig, eller har så dåligt ljus i syhörnan så jag inte ser vad som är räta och ava på tyget. Lite sprättning blev det men nu sitter alla kantband på rätt sida och är sydda  rätt ordning :)
Jag är mycket nöjd att jag fick alla tre klara på nästan samma gång.
Nu kan den härliga vårvärmen hålla i sig!


Så här ser det ut på...

och här är alla tre...

3 kommentarer:

  1. Snygga linnen, det skulle jag med behöva! Jag brukar också köpa min bastrikå på Ohlsons, den kvalitén är underbar till ett okej pris!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat och snygga linnen :)! Jag borde också sy lite nya linnen innan sommaren.

    SvaraRadera
  3. men så snygga! sånt här borde man ta sig tid till lite oftare.

    SvaraRadera