tisdag 5 april 2011

Snabb-sydda saker...

Sydde mig en underkjol samtidigt som jag sydde den blommiga kjolen, jag inser att jag snart passerar 30-strecket och äger ingen underkjol, så nu var det dags att bli äkta tant :)
Denna är sydd i ett mörkblått blommigt fodertyg, det var det enda fodertyg jag hittade just då :)
Den är bara en rak bit som jag sytt ihop i sidan och sedn sytt på resår (resåren är tom skarvad i sidorna då jag bara hade två små snuttar svart resår kvar, men den räckte precis).
Sedan overlockade jag bara nederkanten.
Tidsåtgång: ca 10-15 min!
Svårihetsgrad: 1



Sedan har jag för länge sedan lovat en bild på tightsen som jag sydde samtidigt som tunikan och tröjan till kusinerna. På bilden är tightsen nytvättade och skrynkliga, men eftersom att det är en av dotterns favoriter så passade jag på att ta ett snabbt kort innan de är i tvättkorgen igen...

Nu ska jag återvända till symaskinerna,
jag har en liten stund alldeles för mig själv hemma så nu blir det till att sätta fart! :)

4 kommentarer:

  1. oj... jag som är över trettio... måste man ha en underkjol då? Din blev iallafall väldigt fin, och ibland är det ju skönt att sy något som snabbt är färdigt!

    SvaraRadera
  2. Härligt när allt bara flyter på och går ens väg, och är snabbt gjort. Fin!

    SvaraRadera
  3. Oj, har inte heller nåt underkjol... tur att man snabbt kan sy en om det skulle behövas då, Snygg! :-)

    SvaraRadera
  4. Vilka läckra tights, förstår de är favoriter. Trodde först du hade sytt på massor av blixtlås, och tänkte jösses vilket pilljobb, men sen såg jag att det var i tyget :-)
    Själv är jag t.o.m över 40 och äger ingen underkjol, men de där tightsen skulle jag gärna vilja ha ;-)

    SvaraRadera