söndag 26 februari 2012

Gympapåse och nyckelband

Nu när sportlovet är slut så tyckte jag det passade bra att sy ihop en nu gympapåse till dottern. Detta har behövts ett bra tag men nu blev det alltså av.
Detta är typiskt ett projekt som har legat länge men när man väl tar tag i det så tog det inte mer än 30 minuter att fixa.
Jag har gjort en påsmodell med en avsydd botten. Ena hörnet sydde jag av in i påsen och det hörn där jag satte öljetten sydde jag av på rätan (hoppas ni är med på hur jag menar). Upptill är det en öljett och sedan bara en kanal. Sedan i med snodden. Klart!!

Material: Bomullstyg med basketkängor (eller Converseskor som de kallas här hemma) från Ohlssons. Öljetter från gömmorna och även snodden är från gömmorna. (Känns bra med tanke på mitt tidigare inlägg om att köpa nytt eller använda det man har ;))

Mönster: Nja....eget, om nu en rektangulär tygbit kan kallas mönster :)

Bra: Att det äntligen blev av att sy denna och dottern blev jätteglad, det värmer ju alltid lite extra!

Dåligt: Att jag trots att jag tänkte till lyckades vända en av öljetterna åt fel håll då jag slog i den. Suck! Nåja, det syns knappt och dottern har då inte noterat det....Men det är lite förargligt....




När jag ändå var igång med projekt till dottern så gjorde jag även ett utlovat nyckelband.
Det krävde inte särskilt mycket sömnad utan mer montering.


Eftersom jag är av den nojiga sorten när det gäller stryprisk men hjälmar, luvor, band mm 
så satte jag en bit kardborre mitt bak.
Bandet kommer från Otygligt och D-ringen, karbinhaken och karborrebandet är från Ohlssons.


5 kommentarer:

  1. vilken snygg gympapåse, gillar verkligen det där tyget!

    SvaraRadera
  2. AAAH, tyget är ju underbart!! =D Måste kolla på Ohlssons här om det finns. Förstår att dottern blev nöjd och vad kommer till småfel så är det bara "vi" som ser dem ;-)

    SvaraRadera
  3. Superfint tyg till påsen! Vet inte varför vissa projekt blir liggandes alldeles för länge. När man tar tag i dom så brukar det konstigt nog gå ganska fort.

    SvaraRadera
  4. Skönt när det man gjort blir uppskattat, eller hur? Jag gjorde också en gympapåse idag, men valde två snoddar... hade kanske räckt med en, tänkte inte ens på det.

    SvaraRadera