tisdag 19 juni 2012

Klänningslagning

Jag fick en förfrågan om att laga en klänning som spruckit sprundet samt längst ner vid den dolda dragkedjan. Jag är egentligen inte så mycket för att göra lagningar och ändringar...ofta är det bökigt och pillrigt men denna gång tackade jag ja.
Så kom min bekant med klänningen, en jättesnygg blå. Så berättar hon att hon har köpt den i New York och jag ser då att det är en Calvin Klein...jaha, ojdå då blev det ett lite annat läge (min känsla iallafall). Nåja, hade jag lovat så går det inte säga annat, och egentligen är det som vilken klänning som helst. Lagningen var inga konstigheter med utan gick att fixa osynligt och smidigt.

Tänk vad fint det kan vara med helt onödiga detaljer:
Calvin Klein tryck på "galgbanden", snyggt,
men man kan undra hur mycket dyrare det är att köpa än vanliga svarta satinband ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar