onsdag 13 juni 2012

Plånbok

Senaste veckorna har jag sytt på flera olika projekt men känt att inget blir klart. Men under min lediga dag igår så färdigställde jag två av dem, och förra veckan blev två till klara.
Det är så skönt att få färdigställa och känna att det är helt klart!
Nu har jag bara ett stort projekt kvar...det är en munkjacka till 11-åriga systersonen...han har designat och jag syr, många pillriga applikationer kämpar jag med. Jättekul men mycket tidskrävande :)

För att då dra igång ett projekt till så har jag som så många andra varit med i Karinottilias sewalong. Att sy en liten plånbok var precis lagom för mig att ha som ett lyxprojekt, jag har sytt denna då jag känt att jag varit tvungen att ta en paus från de andra projekten. Kul att prova sy något nytt!
Jag har tidigare gjort egna försök till att skapa ett plånboksmönster men inte med kortfickor och alla detaljer som var med i denna.
Resultatet blev helt okej. Tyvärr vände jag bandet på knäppflärpen åt fel håll. Jag orkade inte sprätta utan får lära mig att ha plånboken "upp och ner" eller riskera att tappa mina sedlar (tur jag aldrig har några kontanter) :)



6 kommentarer:

  1. snygg... vilka härliga tyger tillsammans!

    SvaraRadera
  2. Den blev superfin! Prickigt är så himla effektfullt!

    SvaraRadera
  3. Jättefin! Gillar verkligen klövertyget!

    SvaraRadera
  4. Men hallå, ja kommenterade ju här för flera dar sen! Grr... iphonen är inte att lita på. Jag älskar iallafall tygvalen till din plånbok, kunde lika gärna gjort det själv :) superfin!

    SvaraRadera
  5. Vilka söta tyger ihop! Jag är fortfarande inte klar med min, men ska sparka mig själv i baken och göra klart den idag.

    SvaraRadera
  6. Helmysig! Och så behöver man inte öppna den för att veta hhur mycket pengar man har, det borde gå att läsa av på måttbandet ...

    SvaraRadera