onsdag 12 december 2012

kläder i stl 56

Nu är jag nästan klar med de plagg jag tänkt sy till bebisen i stl 56, det jag har kvar är två bodysar som bara ska bandkantas. Jag har sytt två set med matchande mössor, dessa får troligen följa med i bb-väskan.
Jag har nästan bara sytt enfärgade byxor då alla bodysar (både de jag sytt samt de som är ärvda från storasyskonen) är mönstrade. Lite trist men enklare att få till kombinationer som är matchande :)  För att få lite variation så jag har sytt tre olika modeller på bodysarna; omlott, knäppning på axlarna samt "snabba sprundet".
 
 

Några av dessa är dessa är redan visade här men jag tog med alla på bilden iaf...
orkade inte kika bak och titta vilka som ni redan sett ;)


Material: Tyger från Ohlssons, JNY samt Jofotex. Tryckknappar från Bibbis och Otygligt.

Mönster: Omlottbody, omgjort Burda. Knäppning på axeln samt "snabba sprundet" eget mönster.

Bra: Att jag är klar med det mesta jag tänkt. Samt att jag nu tagit itu med dragkedjan och luvan på dotterns one-pice, två dekorationssömmar så är den helt klar. Nu gäller det bara att sy klart sonens också. Jag har nämligen lovat att de ska få dem samtidigt, annars är det orättvist!!;)

Dåligt: Att det inte verkar bli någon bebis 121212, det hade varit lite coolt datum men men man kan inte bestäma allt.
Istället får jag ikväll gå och äta med mina arbetskompisar, det är verkligen inte fy skam det heller. Det ska bli så kul att träffa allihopa!!



3 kommentarer:

  1. Ha! Vad du är bra! Syr o fixar o donar. Hoppas du har en mysig lucia!

    SvaraRadera
  2. Vilka jättefina bebisplagg! Modellerna ser så snygga ut, du måste ha bra egna mönster. Speciellt byxorna gillar jag!

    SvaraRadera
  3. Kanon fina plagg. Kul med lite matchning!

    SvaraRadera