lördag 9 februari 2013

Svampar

Fredag eftermiddag och plötsligt händer det. 11-åringen i ishallen med kompisarna. 6-åringen sittandes febrig framför en film. 7-veckors bebisen sover. 
Och jag syr!!!
Jag hann klippa ut mitt omritade body-mönster. Samt både sy och knappa bodyn helt klart innan någon krävde min uppmärksamhet. Jag hann faktiskt också börja på byxorna. Sedan blev det avbrott men innan kvällen var slut så hann även dessa bli klara!
 
Ren glädjesömnad!!!!
 
Lite stor men det är tanken....

Material: Svampar, ränder, jogging och enfärgad trikå från Ohlssons. Tryckknappar från Otygligt.

Mönster: Egna i stl 62.

Bra: Mitt bodymönster blev som jag tänkt mig. Någon liten justering blir det till nästa gång men i det stora hela så är jag mycket nöjd. Bebisen växer så nu uppgraderar jag mönster och garderob till stl 62 inför våren. Jag använde tyger från mina gömmor. Egentligen ville jag sy i svamptyget med turkos botten men eftersom att jag inte har det hemma så tänkte jag ekonomiskt och sydde av det jag redan handlat. Samma är det med joggingen till byxorna, det är en liten restbit från tidigare projekt. Att det blev klart idag!! Och till och med bloggat om samma dag (om jag hinner publicera inlägget innan det blir ny dag ;))

Dåligt: Att tryckknapparna inte är samma röda som kantbandet, men jag tycker det är okej ändå.

4 kommentarer:

  1. vilka fina plagg... och vilken lyx att få lite ostörd tid för sig själv!

    SvaraRadera
  2. För en drömdag! Du är duktig som lyckas komma i gång också, jag kan bli sittande om jag får möjligheten, för att jag inte tror det ska vara..

    SvaraRadera
  3. Så fantastiskt söt!!! Älskar tygerna och färgerna!

    SvaraRadera
  4. vilka härliga kläder de får dina barn! Gillar fickorna skarpt. Lenad

    SvaraRadera