onsdag 20 mars 2013

Till 3-måndersgrabben

När yngsta sonen nu har blivit 3 månader är det kanske inte så konstig att de plagg jag sytt i stl 56 är för små. Fyller därför garderoben med större plagg.
Idéen till detta set kom då jag fick en beställning i gråa moln samt gråa stjärnor. (Beställningen väntar jag dock med att visa då jag inte vet om beställaren levererat den till den nyanlända bebisen än). Det är väldigt sällan jag syr i grått till småttingar. Men med färg på kantbanden blev det riktigt bra.
Raglanknäppningen är ny för mig. Jag har sett den hos många andra och tyckt den varit så snygg. Byxorna är lite tightare och har vikbara muddar.
Dessa plagg är redan invigda, nerkräkta, tvättade, nerkräkta, tvättade igen och hänger nu på tork :)




Material: Den randiga trikån är en stuv från Ohlssons, även stjärntyget är därifrån. Knappar från 3exter.

Mönster: Egna.

Bra: Att jag lyckades få raglanknäppningen snygg på första försöket. Samt att min kund med sin beställning fick mig på nya tankar om gråa bebiskläder.

Dåligt: Att byxorna är lite långa än så länge....men de är säkert lagom om ett par veckor.

2 kommentarer:

  1. Va sött!! Grått med en annan färg kan verkligen vara riktigt snyggt. Tänk att han är tre månader redan och växer som bara den. Men andra ord är minsta sonen helt normal och underbar.
    Kram till dig från mig

    SvaraRadera
  2. Ah, detta var så snyggt! väldigt fin färg-kombo!

    SvaraRadera