söndag 8 januari 2012

Årets första födelsedagspersent

Idag skickar vi stora grattishälsningar norrut till kusin F som fyller 8år!Tidigare i veckan skickades ett paket med posten...delvis mjuk förståss...
Jag vet inte om de mjuka paketen uppskattas...hade gärna fått en önskelista som Kokalal skrev om :)
Nåja, annars får jag bli känd som den tråkiga Fastern som alltid skickar mjuka paket ;)

Paketet innehöll dessa byxor som är tänkta att passa till julklappströjan.
Sömnaden är inte mycket att orda om, den flöt på bra. Eftersom jag inte har någon Coverpro så har jag sytt fickorna med en dekorsöm på min Husqvara. På denna jogging blev det riktigt bra, men på tunnare trikå så blir den tyvärr inte så snygg.
Hoppas bara att F nu är lika lång som jag tror så inte byxorna är för korta..men det är bra med resår då har man några cm att diffa på :)

6 kommentarer:

  1. Snygga! De blir säkert uppskattade. Det var fina fickor med kontrasttyget.

    SvaraRadera
  2. Jättesnygga! Snyggt med fickorna, tror säkert de gillas!

    SvaraRadera
  3. Superfina! Gillar fickorna.

    SvaraRadera
  4. Jättesnygga byxor! Fickorna blev jättefina med dekorsömmen. Och vad smart att kunna matcha dem till en tröja som getts till jul. Tror absolut inte att du blir "den tråkiga fastern" efter dessa, förr tvärtom!

    SvaraRadera
  5. Vi sitter just å läser inlägget som handlar om oss!! :)
    Vi kanske måste besöka din sida lite oftare för att uppdatera oss om vad som händer där nere... :)
    Jag läste upp vad du skrev för F och när vi kom till den del som handlade om "tråkiga fastern" så skakade F ivrigt nekande på huvudet.
    "Det är INTE ALLS tråkigt, det är ju jättekul att hon syr så fina kläder till mig. Å det är kul att ha kläder som ingen annan har!"
    Jag kan bara hålla med... Lilla lillasyster... <3
    Hälsningar i massor från norr!!! :)

    SvaraRadera
  6. Glömde att fickorna är speciellt uppskattade... :)

    SvaraRadera