måndag 25 mars 2013

Mer kläder...

..till den växande lillgrabben.
Bodyn är gjord efter samma mönster som den förra. Dinotyget hade jag en snutt kvar som precis räckte.
Byxorna är ett nytt mönster jag gjort. Eftersom jag var osäkert på passformen tänkte jag bara sy ett par snabba byxor för att kolla eventuella förändringar. Men innan byxorna var klara hade jag sytt dit revärer med stickningar samt slagit i öljetter. Tur nog så var mönstret bra och behövde inga ändringar så jobbet var inte förgäves. Att ha bomullssnodd i midjan är inte så skönt för en liten så jag gjorde en specialare. Jag har bara bomullssnodd i de synliga ändarna, ca 25cm. Sedan har jag skarvat ihop med smal resår. Alltså blir utseendet som jag vill men ändå skönt för småttingarna.

4 kommentarer:

  1. Fint! Jag har fortfarande inte provat öljetter

    SvaraRadera
  2. Tänk vad det kan bli fint av en snutt! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilka fina små kläder du sytt!

    SvaraRadera
  4. Hittade hit efter att läst inlägg hos Thea/kokalal. jätte söta kläder och fin blogg. Får kika in fler gånger. :)

    SvaraRadera