fredag 28 januari 2011

Top med drapering

Jag gillar draperade ringningar s.k "vattenfall" på tröjor så när jag hittade denna modell i Sömnadsmagasinet så var jag tvungen att sy en.
Trikån är väldigt mönstrad och på gränsen "mycket", men vaddå ibland måste man få skoja till det.
Och när trikån är nedsatt från 129kr/m till 19kr/m så måste man chansa och jag trivs faktiskt i färgerna...

Material: Viskos-trikå från Ohlssons.
Mönster: Sömnadsmagasinet nr 1 2011.
Bra: Mycket enkel modell, ingen större tankeverksamhet krävdes :)
Dåligt: Detta mönster var betydligt bättre storleksmässigt än tröjan med puff. Jag fick ta in denna lite i sidorna och ärmarna men ärmarna var inte alls lika vida på denna modell som på tröjan med puff.

4 kommentarer:

  1. Snygg! Vad kul att du syr vuxenkläder! jag följer med!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg! Såg också den i sömnadsmagasinet och funderar på att testa den, blev ännu mer sugen nu, och då ska jag komma ihåg att kolla av bredden på mönstret.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tröja och vad duktig du är som syr till dig själv.

    SvaraRadera
  4. Tack för era snälla komentarer!
    Jag försöker att sy till mig själv också, och just nu så är det min garderob som behöver påfyllning. Barnen har så att det räcker och blir över...
    Sedan har jag svårt att motstå alla underbara tyger :D

    SvaraRadera