söndag 9 oktober 2011

4-års presenter

Idag har vi varit och firat en 4-årig kille.
Han gillar att baka och leka kafé, hans favorit tv-program är Leila bakar, och favoritfärgen är rosa.
Detta var utgångspunkten när vi fixade presenterna.
Inspirerad av Kinoko gjorde jag korvar till grabbens café. Jag la till senap och ketchup. Korvarna stoppade jag med rullad plattvadd för att slippa knölarna som alltid blir när jag försöker stoppa med vanlig kuddstopp.
Förklädet är sytt av vaxduk och kantat med vanlig snedslå, där har jag tagit inspiration och mått av ett förkläde som min mamma sydde åt mig när jag var liten...ska visa bild på detta i ett senare inlägg.

Föräldrarna tyckte att presenterna passade grabben perfekt och grabben själv tyckte nog också att det var okej...jag hoppas att det kommer till användning i leken!


 Och min linslus vill förstås vara med på bilderna!

4 kommentarer:

  1. Vad smart med zigzag band som senap och ketchup. Gillar motivet på förklädet perfekt för någon som gillar att baka.

    Jag är säker på att pojken gillar presenten.

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga korvar, finurligt med ketchupen och senapen! :-)

    SvaraRadera
  3. SÅ bottencoolt!! Hehe... verkligen häftigt!=)

    SvaraRadera