måndag 24 oktober 2011

Till mig..

Just nu är jag inne i en period då det känns som att jag inte färdigställer något utan bara påbörjar en massa projekt. Och sedan trodde jag att jag skulle hinna arbeta av en del i helgen men helgen kom och försvann lika fort, och jag hann knapp något...Men jag kan iaf visa en nästan färdigställd tröja till mig.
Det som är kvar är fållningen så förhoppningsvis får jag gjort detta under kvällen.
Detta tyg köpte jag en bit av utan att veta vad det skulle bli så när jag nu ville ha en långärmad tröja så räckte det inte. Jag klippte ärmarna så långa som det gick av det mönstrade tyget och gjorde sedan långa muddar. För att få lite detaljer så placerade jag 5st klädda knappar på varje mudd. Sedan fick ringningen en extra touch så det röda kom igen någonstans.



Sedan hittade jag dessa tyger idag:
Detta bomullstyg fick med beröm godkänt av sonen.
Han älskar både vägar och Blixten så jag misstänkte att det skulle gå hem :)

Och detta är en supermjuk babycoord-manchester som jag var tvungen ha...
Julklappar eller beställningar får det bli.
Jag ser kjolar, hängselklänningar och pös-brallor i detta.

4 kommentarer:

  1. Så där känns det ibland, just nu har jag också massa halvfärdigt... men det är ju roligt när det blir klart. Tröjan blev superfin, gillar Verkligen knapparna på muddarna!

    SvaraRadera
  2. Jättesnygg tröja! Tyget var underbart och knapparna blev det lilla extra :)

    SvaraRadera
  3. Supersnygg tröja, vad roligt med knapparna!

    SvaraRadera
  4. Snygg tröja! Gillar verkligen detaljen med knappar på ärmmudden, ger ett lite mer dressat intryck.

    SvaraRadera