söndag 20 november 2011

Fixat i barnens rum

Veckan som gått har flugit förbi och jag har knappt haft någon tid vid symaskinerna.
Men två projekt har jag iallfall slutfört.

Första projektet skaffade jag mig på Syfestivalen. Hos Karinottilia hittade jag ett tyg från Kokka fabric fyllt av vägar, fordon, tågbanor mm. Helt perfekt till min bil-, väg-, kart- och tåg-tokiga son.
Först ville sonen inte ha tyget men efter lite mild övertalning så tyckte han det var snyggt (det visste jag, men han börjar gärna varje mening med nej).
Våra barn har ett stort rum som vi delat av med hjälp av bokhyllor, så på en bokhylle-baksida häftade jag upp detta härliga tyg.


Eftersom jag i min iver hos Karinottilia trodde att tyget bara behövde vara 80cm brett (detta låg på 112cm), men det egentligen behövde vara 122cm så fick jag sy dit svarta kanter för att det skulle räcka :)
Nu får vi bara byta ut draperiet också. Tidigare har baksidan av bokhyllan haft samma tyg som draperiet men nu blir draperiet enfärgat. Djuren i cirklarna passar inte alls längre ;)

Sedan blev det en ny garinkappa till dottern. Igen avancerad sömand direkt :)
Även här fick jag skarva sidorna med svart, men denna gång visste jag faktiskt det vid tygköpet ;)
Skönt att få gjort och dottern tycke det blev skitsnyggt!

1 kommentar:

  1. Men vad fint det blev! Det där tyget kan man kika lääänge på...

    SvaraRadera