tisdag 15 november 2011

Städning och lite fix i syhörnan

Min syhörna är liten men naggande god. Men jag vill förstås rymma många saker.
För att nyttja allt utrymme har jag nu satt upp hyllor och där ställt lådor med mudd, vliseline, blixtlås mm.
På den understa hyllan skruvade jag fast en klädstång för kunna hänga upp lite pågående projekt. Tog fram en klämspot från gömmorna och den ger ett fantastiskt arbetsljus.

Jag är jättenöjd över att ha ordning och reda!
(Det gäller bara att fortsätta att hålla ordning)


När jag ändå var igång så blev det städning bland de tygerna som är mest aktuella
(jag har även en brudkista och en garderob som jag ska ta itu med senare).

Jag är väldigt bra på att köpa hem tyger och oftast tvättas de direkt men sedan händer det något (eller inget). Eftersom att det är fullt i mina hyllor och skåp så hamnar de nya tygerna i en hög på golvet.

Snyggt invikta och sorterade efter kvalité så var det mycket lättare att få en överblick,
och insikt att jag har en del tyger att sy av :)


5-åringar är väldigt bra på att sortera tråd,
kanske inte i den ordningen jag hade tänkt men vad gör det?
Här kan ni även skymta högen med tyger som nu är ett minne blott ;)

Sorteringen av dragkedjorna fick jag också hjälp med...

Nu är det bara att sätta igång med att sy!



5 kommentarer:

  1. Vilken mysig syhörna. Så roligt att få kika in hos andra :)

    SvaraRadera
  2. vad härligt med lite ordning... din hörna ser supermysig ut!

    SvaraRadera
  3. Härligt med ordning och reda då brukar det var lättare att komma igång med skapandet. Ser mysigt ut!

    SvaraRadera
  4. Vilken finfin syhörna du har! Så mkt roligare att sy när det är ordning å reda, kanske därför jag inte sytt så mkt på sistonde... måste ju plocka iordning först å det tar emot... :-)

    SvaraRadera