lördag 26 november 2011

Födelsedagspresent

I helgen var dottern bjuden på ytterligare ett kalas. Och även denna gång så blev det både hemsytt och en köpes present.
Hittade denna stuv på Ohlssons och visste direkt att dottern skulle godkänna den. Den räckte precis till två likadana tröjor.
Dottern bestämde att det skulle vara midjekorta tröjor, lite kortade fram än bak. Långt linne under, och denna typ av tröja över är visst väldigt poppis...Jag har inte riktigt förstått att det är snyggt men jag gjorde som jag blev tillsagd...

Min donna är mycket nöjd, hoppas att födelsedagsbarnet också är det!


Hoppas ni får en mysig första advent!

Här är ljusstakarna och stjärnorna framme och som traditionen bjuder så har jag inte hittat alla grejor... 
I år är det små fina siffertags till adventsljusen som är spårlöst borta. De inköptes på syfestivalen men vaaar la jag dem när jag kom hem?? Jag blir så trött på min oordning och mitt dåliga minne :(
Men advent blir det, med eller utan siffror! :)

4 kommentarer:

  1. Härliga tröjor... det är kul när de vet vad de vill barnen. Här köpte vi guldiga strumpbyxor idag, fast jag lobbade hårt för de rosa... så kan det va!

    SvaraRadera
  2. Ibland vet dom vad dom vill de små liven :-) här var det en blåsig 1:a advent.

    SvaraRadera
  3. oj, vilket coolt tyg! Min dotter vill ha precis sådana här kläder när hon ska vara "snygg", får nog gå på stuvjakt! jag har fattat att det är så här de "ska se ut" ;)

    SvaraRadera
  4. Inser att det inte bara är i den här familjen sånna tröjor gillas:) Vilket tygfynd du gjort, det där skulle min 7 åring älska dock inte 10 åringen. Vet inte hur länge sedan jag lovade dem att sy en sån där tröja men problemet är just att hitta ett tyg som går hem...

    SvaraRadera